LÄR KÄNNA DINA KLASSER
Stormtrooper
En klass med 100 HP om inget annat är överenskommet. Eldgivning påverkar enbart spelare i motståndarlag.
Denna klass har två vapen – en automatkarbin (skada 25 ), vilken kan skjuta semi, 3-skott burst eller full-auto. Det andra vapnet är en granatkastare som förvisso är långsam med 1 skott i magasinet och 5 sekunders laddningstid, men detta vägs upp av sin effektivitet – gör 100 i skada med 2-3m spridning. Perfekt för att hantera flera motståndare som står nära varandra.
Vampire
Vampyren är en klass med mer liv – 250 HP om inget annat är överenskommet. Den har enbart ett vapen – ett vampyrbett, som både tar 10 HP från motståndaren till att hela sig själv, som det samtidigt konverterar dem till vampyrlaget. Det speciella med denna förinställning är att spelaren (Vapyren) förlorar 1 HP enhet av hälsa var 5:e sekund (den så kallade ”törsten”), såväl som det faktum att strålning lägger till hälsoenheter och Medkit tar bort.
Hostage
En klass med 300 HP. Som gisslan/hostage har ni inget ”vapen” utan enbart en signal med möjlighet att trigga ruttens slutmål. Dess ljussignal är lila. Klassen kan träffas och läkas (med Medkit från Medic klassen) av spelare i vilket lag som helst.
Sniper
En klass med 100 HP. Har två vapen – ett prickskyttegevär med lång räckvidd (skada 100 enheter) och en pistol med kort räckvidd (skada 25 enheter). Slår spelare från vilket lag som helst, inklusive eget.
Medic
Medic är en klass med 100 HP. Den har två vapen – ett Medkit, som används för att läka sina lagkamrater med upp till 25 hälsoenheter, och en pistol (skada 25 enheter).
Zombie
Zombie klassen har i regel 200 HP. Har enbart ett ”närstridsvapen” på 1 m räckvidd. Dubbelträff på motståndaren förvandlar även den till en zombie, det vill säga ”målar om” i sin egen färg (om inte annat konfigurerats). Precis som en vampyr lägger strålning till hälsoenheter, och ett Medkit tar bort.