Bokningsvillkor
Bokning
-
För att få boka så måste ni ha fyllt 18 år. När du bokar blir du automatiskt bokningsansvarig.
-
Tänk på att ni inte är inbokade utan att vi skickat en bokningsbekräftelse. Det är därför viktigt att ni stämmer av att ni erhållit bokningsbekräftelsen.
-
Er e-post adress kan komma att sparas för att kontakta er i framtiden med erbjudanden för just tidigare kunder.
-
Bokar ni via SMS, chat eller telefon är det viktigt att kolla att ni fått bekräftelsen, den kan t.ex. hamnat i skräpposten eller att det råkat skrivas ner fel e-post adress. Er bokning står sig oavsett om ni läst bekräftelsen eller inte. Vi tar inte ansvar för om fel e-post adress används eller om ni inte läst bekräftelsen.
-
Vi rekommenderar alltid att boka via hemsidans bokningsformulär.
-
Bokar ni via telefonen så godkänner ni automatiskt våra bokningsvillkor.
Avbokningsregler
-
Det är den som är bokningsansvarig som har ansvar för att avbokning sker i rätt tid om ni vill undvika debitering för spel som inte kommer att genomföras.
-
Avgiftsfri avbokning måste ske senast två (2) arbetsdagar innan spel. Vi debiterar 100% av spelavgiften om ni avbokar när det är mindre än två (2) arbetsdagar kvar till spel, samt om ni inte dyker upp vid er speltid. Spelavgiften utgår från avtalat pris räknat på antalet anmälda deltagare.
-
Avbokning ska alltid ske skriftligt via e-post och ni får alltid en bekräftelse på att det är avbokat. Får ni inte det är den inte avbokad, ring då in så hjälper vi dig skicka in en skriftlig avbokning eller mejla igen.
-
Se till att den skickas till kontakt@takeaimgotland.se
-
Bokar ni inom två (2) arbetsdagar från spelstart har ni tills kl. 19.00 samma dag att avboka kostnadsfritt så länge ni inte bokar för spel samma dag. Vid sen avbokning debiterar vi 100% av avtalat pris räknat på antalet anmälda deltagare.
-
Bokar ni spel för samma dag kan ni inte avboka kostnadsfritt. Vid sen avbokning debiterar vi 100% av avtalat pris räknat på antalet anmälda deltagare.
-
Avgiftsfri ombokning måste ske senast 1 arbetsdag innan spel.
-
En ombokad tid går inte att avboka kostnadsfritt om den första ombokningen gjordes efter avbokning fristen gick ut.
Deltagare
- Skriv rätt antal deltagare vid bokning. Är ni osäker på hur många deltagare ni kommer att bli så gör en rimlig uppskattning efter bästa förmåga så kan ni återkoppla om antal deltagare så snart ni vet.
- Ni har gott om tid på er att ta reda på hur många deltagare ni faktiskt blir. Det går bra att justera antalet spelare fram tills 2 timmar innan start för inbokad tid.
- Vi har satt ett minimum på 6 st. deltagare för slutna sällskap. Det går givetvis att spela med färre deltagare, men vi debiterar alltid fullt pris för minst 6 personer om inget annat framgår vid bokning eller vid informationen om paketet.
- OBS! Det är viktigt att vi får veta hur många ni blir då vi förbereder era Startpaket i förväg så att allt är redo då ni dyker upp. Vi debiterar full kostnad för antal påfyllda Startpaket.
Åldersregler
- Som bokningsansvarig så är du ansvarig för gruppen och deras säkerhet.
- Vi tar inte emot någon under tio (10) år att spela Low Impact (.50 cal) paintball hos oss.
- Vi tar inte emot någon under tolv (12) år att spela Standard (.68 cal) paintball hos oss.
- Barn mellan 10-15 år måste ha en vuxen (1 räcker för hela gruppen) på plats som tar ansvar för dem under spelet.
- Barn mellan 16-17 år måste ha vuxen (1 räcker för hela gruppen) på plats eller en tillståndslapp med sig. Har ni med er en vuxen behövs ingen tillståndslapp.
Betalning
- Den som är bokningsansvarig ansvarar för att betalning genomförs och att rätt antal spelare är anmälda. Vi förbehåller oss rätten att fakturera bokningsansvarig om hela eller delar av betalningen inte genomförs.
- Betalning sker i regel på plats via Swish eller kortbetalning. Gärna i gemensam betalning.
- Vill ni betala mot faktura behöver ni meddela oss detta senast 2 dagar innan spelstart. Ni ska då förse oss med fakturauppgifter – personnummer/organisationsnummer samt eventuell referens nummer.